سرطان پروستات - دکتر خوشبخت

بهترین دکتر سرطان پروستات | بهترین متخصص درمان سرطان پروستات

انتخاب بهترین متخصص سرطان پروستات، مهمترین بخش پروسه درمان است. این انتخاب اگر به درستی انجام شود، در نتیجه بهترین درمان سرطان پروستات را به دنبال خواهد داشت و می تواند کیفیت زندگی بهتر و بهبودی بیشتر را برای بیمار به ارمغان داشته باشد.

سرطان پروستات شایع ترین سرطان در مردان محسوب می شود. به دلیل این که سرطان پروستات تمام زندگی فرد و اطرافیان او را تحت تاثیر قرار می دهد، درمان سریع و موثر بسیار مهم است. پس در این راه علاوه بر این که باید به موقع اقدام به درمان نمود، لازم است به بهترین متخصص سرطان پروستات مراجعه کرد تا نتیجه دلخواه بیمار حاصل شود.

سرطان پروستات

پروستات غده ای در بدن مردان است که زیر مثانه قرار دارد و وظیفه آن تولید مایع منی می باشد. پروستات در حالت عادی اندازه یک توپ کوچک یا یک گردو است که با افزایش سن بزرگتر می شود. اگر در فرایند رشد، بخشی از سلول ها، به صورت غیر قابل کنترل و بیش از حد تکثیر شوند، در این حالت می گوییم سرطان پروستات رخ داده است.

سرطان پروستات می تواند به صورت آهسته رشد کند و مشکل خاصی برای فرد ایجاد نکند. این نوع سرطان نیازی به درمان ندارد. اما نوع دیگر سرطان پروستات سرعت رشد بسیار بالایی داشته و حتی می تواند به دیگر نقاط بدن نیز سرایت کند. در این دسته از سرطان پروستات، برای جلوگیری از گسترش بیشتر به نواحی دیگر، باید درمان را هر چه سریعتر آغاز نمود.

سرطان پروستات

علایم سرطان پروستات

در مراحل اولیه بیماری، علائم خاصی مشاهده نمی شود. فرد ممکن است سال ها بدون علامت به زندگی خود ادامه دهد. زیرا پیرامون پروستات، اندام حساس دیگری قرار نگرفته که بزرگ شدن توده سرطانی موجب درد و فشار به آن ناحیه شود و کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین توصیه می شود مردان بالای 45 سال، به صورت منظم به وسیله معاینه های رایج پروستات و آزمایش خون چکاپ شوند.

مراجعه به بهترین متخصص سرطان پروستات به صورت مرتب می تواند در پیشگیری از این سرطان موثر باشد.

اما بعضی از بیماران نشانه های واضحی دارند که در صورت بروز هر کدام، باید برای شروع درمان به بهترین دکتر سرطان پروستات مراجعه کنند.

این نشانه ها عبارتند از :

• مشکلات ادرار

تکرر ادرار: شایع ترین علامت سرطان پروستات که اکثر مواقع نادیده گرفته می شود. زیرا اکثر افراد به الگوی دفع ادرار خود توجهی ندارند.

ادرار در شب: ممکن است این علامت ناشی از بیماری دیگری باشد. اما مردان مبتلا به  سرطان پروستات اغلب از شب ادراری شکایت دارند.

کاهش نیروی ادرار: ادرار قطره قطره یا جریان ضعیف ادرار می تواند نشانه ای از سرطان در مردان باشد.

احساس ادرار فوری: احساس نیاز مکرر و فوری به دفع ادرار یکی از علائم سرطان پروستات است.

سختی آغاز ادرار: تردید در وجود ادرار یا مشکل در شروع آن باید جدی گرفته شود.

• انزال دردناک

• سفتی بیش از حد و درد در قسمت پایین کمر و لگن یا قسمت هایی از ران

• درد یا فشار در مقعد

• وجود خون در منی یا ادرار

• اختلال نعوظ

روش های تشخیص سرطان پروستات

بعد از اینکه یک یا چند مورد از علائم بالا در فرد بروز پیدا کرد، باید به یک متخصص اورولوژی و بهترین دکتر سرطان پروستات مراجعه کند تا از طریق روش های مرسوم، تشخیص قطعی بیماری داده شود.

روش های تشخیصی سرطان پروستات شامل موارد زیر هستند:

• معاینه مقعدی از طریق انگشتان دست، توسط پزشک متخصص اورولوژی. (برای تشخیص اندازه بزرگی توده)

• سونوگرافی از پروستات.

• استفاده از دستگاه نوار مثانه برای اندازه گیری سرعت پرش ادرار.

• آزمایش خون. (بالا بودن PSA در خون، نشانه ای از ابتلا به سرطان پروستات است.)

درمان سرطان پروستات پیشرفته

درمان سرطان پروستات بدخیم

بعد از مراجعه به بهترین متخصص سرطان پروستات و تشخیص گستردگی بیماری، توجه به شرایط هر فرد و علامت های ادراری، بهترین درمان سرطان پروستات آغاز می شود.

در فرایند درمان سرطان پروستات، فرد بیمار ممکن است با هر کدام از متخصصان اورولوژی، رادیوانکولوژی، پاتولوژی و انکولوژی پزشکی سروکار داشته باشد. هر کدام از آنها قسمتی از روند درمان سرطان پروستات بدخیم یا کنترل بیماری را بر عهده خواهند داشت.

جراحی

بعضی از مردان که دچار احتباس و خونریزی ادراری هستند و به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند، باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند. زمانی عمل جراحی بهترین درمان سرطان پروستات محسوب می شود که سرطان در همان ناحیه غده پروستات باقی مانده باشد. جراحی توسط بهترین دکتر سرطان پروستات که متخصص اورولوژی است، انجام می گیرد.

هورمون درمانی

در صورتی که سرطان پروستات کمی از ناحیه غده پروستات فاصله گرفته باشد، هورمون درمانی نیز به درمان کمک خواهد کرد.

شیمی درمانی

زمانی که سرطان پروستات به سایر نقاط بدن گسترش پیدا کند، جراحی و سایر روش ها کارآمد نیستند. در این شرایط شیمی درمانی و هورمون درمانی بهترین درمان سرطان پروستات به شمار می روند.

پرتودرمانی

پرتو درمانی سلول های سرطانی به دو شیوه داخلی و خارجی انجام می شود. در صورتی که سرطان پروستات هنوز از محدوده غده پروستات خارج نشده باشد، می توان از این روش استفاده کرد.

پرتو درمانی به عنوان بهترین درمان سرطان پروستات شناخته می شوند که نسبت به جراحی کارآمدتر می باشد. این روش درمانی باید تحت نظارت بهترین متخصص سرطان پروستات، متخصص رادیوتراپی و انکولوژی انجام شود که در ادامه توضیح خواهیم داد.

پرتودرمانی سرطان پروستات

درمان سرطان پروستات توسط متخصص انکولوژی

بهترین درمان سرطان پروستات، توسط متخصص رادیوتراپی انکولوژی به دو صورت براکی تراپی (پرتودرمانی داخلی) و پرتو درمانی خارجی انجام می شود.

پرتو درمانی سرطان پروستات به روش براکی تراپی، برای سطوح اولیه سرطان به کار برده می شود. در این روش منبع آزادسازی رادیواکتیو داخل غده قرار می گیرد و تومورها آن را دریافت میکنند. براکی تراپی ممکن است در یک جلسه یا تعداد جلسات کم انجام شود.

پرتو درمانی یا رادیوتراپی خارجی از دیگر راه های درمان سرطان پروستات است. این روش هم مانند براکی تراپی و جراحی زمانی استفاده می شود که سرطان پروستات از محدوده غده پروستات خارج نشده و نواحی دیگر را درگیر نکرده است. در رادیوتراپی خارجی فرد بیمار روی تخت دراز می کشد و برای چند دقیقه در معرض پرتوهای موثر قرار می گیرد. پرتو درمانی خارجی در مدت چند هفته و جلسات متعدد انجام می شود.

به طور کلی جلسات رادیوتراپی سرطان پروستات بین 10 تا 40 جلسه متغیر است.

روش پرتو درمانی ممکن است بعد از جراحی انجام شود. به دلیل اینکه احتمال باقی ماندن بافت های سرطانی پس از عمل وجود دارد، بیمار، تحت درمان با پرتوهای موثر قرار می گیرد. روند درمان بدون درد است و عوارض کمتری نسبت به سایر روش های تهاجمی دارد.

انتخاب بهترین دکتر، در درمان سرطان پروستات بسیار مهم است.

درمان سرطان پروستات

روش های انتخاب بهترین متخصص سرطان پروستات در تهران

برای انتخاب بهترین متخصص سرطان پروستات، زمانی که در ابتدای درمان به پزشکان مراقبت های اولیه مراجعه می کنید، از آنها بخواهید بهترین دکتر سرطان پروستات و بهترین متخصص رادیوتراپی انکولوژی در تهران را به شما معرفی کنند. مطمئن باشید آن ها بهترین راهنمای شما در این زمینه خواهند بود.

می توانید در انتخاب بهترین متخصص سرطان پروستات از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید. افرادی که قبلاً تجربه سرطان پروستات را داشته اند، می توانند شما را در انتخاب بهترین پزشک و بهترین درمان سرطان پروستات یاری کنند.

به سایت ها و شبکه های اجتماعی مراجعه کنید. با این روش می توانید تعداد زیادی از پزشکان متخصص در این زمینه را پیدا کرده و امکان مقایسه آنها نیز برای شما فراهم خواهد شد. توجه به نظراتی که افراد در شبکه های اجتماعی درج کرده اند، کمک زیادی به یافتن بهترین دکتر سرطان پروستات خواهد کرد.

زمانی که بهترین متخصص سرطان پروستات را انتخاب کردید و درمان شما آغاز شد، همان ابتدای درمان سعی کنید با دیگر بیماران تحت درمان پزشک ارتباط برقرار کرده و اطلاعاتی در خصوص روش درمانی او به دست آورید.

نکات پایانی

• با وجود این که رادیوتراپی به عنوان بهترین درمان قطعی سرطان پروستات شناخته می شود، اما باز هم نیاز به رعایت مراقبت هاییست که متخصص رادیوانکولوژی ( رادیوتراپی و انکولوژی)  به بیمار توصیه کرده است. نادیده گرفتن دستورات پزشکی، می تواند شرایط بیمار را بدتر و روند بهبود را طولانی تر سازد.

• در صورتی که گیجی شدید، تشنج، غش و مشکل در بلع یا تنفس دارید، فوراً با اورژانس تماس بگیرید یا خود را به سرعت به پزشک برسانید.

• در انتخاب بهترین متخصص سرطان پروستات، لازم است با کسانی که قبلاً تجربه درمان سرطان پروستات را داشته اند مشورت کنید.

• اگر بعد از پرتو درمانی سرطان پروستات، علائمی همچون بروز لکه های سفید در دهان، تب بالای 38 درجه، گلو درد، سرفه و گرفتگی صدا، خون در مدفوع، وجود زخم های دهانی، استفراغ و تهوع، دردی که روز به روز بیشتر می شود و قرمزی و تورم دردناک در پا ظهور پیدا کرد، حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.

• از خود درمانی یا مشورت با افراد نابلد پرهیز کنید. شما بهترین دکتر سرطان پروستات را انتخاب کرده اید، پس به هیچ وجه لازم نیست از افرادی که در این زمینه تخصص ندارند توصیه های پزشکی دریافت کنید.

• بعد از درمان سرطان پروستات به روش پرتودرمانی خارجی، نیازی به قرنطینه نیست. اما ممکن است بعد از براکی تراپی ملاقات بیمار چند روز محدود شود.

بهترین متخصص درمان سرطان پروستات در تهران