مشاهده و انتخاب فهرست مطالب سایت
بهترین مرکز رادیوتراپی پرتودرمانی در تهران

بهترین مرکز رادیوتراپی پرتودرمانی در تهران

یافتن بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران، بعد از انتخاب بهترین متخصص سرطان، دومین گام مهم در درمان بیماری سرطان است.

مراکز درمان سرطان بر اساس تجهیزات و امکانات، ارائه خدمات جانبی، روش درمان مناسب و مهارت کادر پزشکی و نیروی انسانی سنجیده می شوند. لازم است بیمار و اطرافیان او این موارد را بررسی کرده و تا جای ممکن از اعتبار و خوشنامی مرکز رادیوتراپی مطمئن شوند.

به دلیل تمرکز امکانات مناسب در تهران، افراد مبتلا به سرطان، تمایل دارند درمان خود را در پایتخت انجام دهند. معمولاً برخی از پزشکان نیز بیماران خود را به تهران ارجاع می دهند.

به همین خاطر پیدا کردن بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه برای راهنمایی بیماران به توضیح ویژگی های بهترین مرکز پرتودرمانی در تهران می پردازیم.

در انتها جهت اطلاعات تکمیلی لیست بهترین مراکز رادیوتراپی در تهران را آورده ایم.

بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران کجاست؟

بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران کجاست؟

ویژگی های بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران 

امکانات و تجهیزات پیشرفته

مهمترین پارامتر انتخاب بهترین مرکز رادیوتراپی تهران، توجه به تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده است. سطح تجهیزات مرکز پرتو درمانی باید قابل قبول باشد تا در روند درمان اختلال ایجاد نکرده و به بهبود بیماری کمک کند. در غیر اینصورت تجهیزات نامناسب، غیراستاندارد و فرسوده، تجربه بالا و مهارت پزشک را نیز زیر سوال خواهد برد.

شتابدهنده، سیستم دوزیمتری و نرم افزارهای طراحی درمان، امکانات اصلی پرتودرمانی هستند که در بهترین مراکز رادیوتراپی باید از آخرین تکنولوژی برخوردار باشند. کیفیت تجهیزات تصویربرداری نیز بسیار مهم است. زیرا پیش از هر جلسه درمان و بعد از پایان درمان باید تصویربرداری از ناحیه درگیر به صورت مرتب انجام شود.

از تکنولوژی های جدید که بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران به آنها تجهیز شده، می توان به استریوتاکتیک رادیوتراپی یا srs ، توموتراپی، IMRT و vmat اشاره کرد. با توجه به نوع تومور و ناحیه درگیر این تجهیزات استفاده می شوند.

وجود تجهیزات پیشرفته در بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران باعث می شود بیمار و خانواده او اعتماد بیشتری به مرکز داشته باشند. همینطور با وجود تجهیزات مناسب، متخصص رادیوتراپی انکولوژی، کارشناس رادیوتراپی و سایر اعضای تیم نیز تجربیات خود را به خوبی اِعمال می کنند.

از دیگر ویژگی های مراکز پیشرفته و مجهز، حذف روش های کاغذی و سنتی جهت انتقال اطلاعات بیمار، برنامه درمانی و طرح درمان است.

کادر پزشکی و نیروی انسانی ماهر

بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران، متشکل از نیروی انسانی و کادر درمانی ماهر و بهترین متخصص درمان سرطان است. پزشک متخصص انکولوژی باید تجربه کافی در زمینه پرتودرمانی داشته باشد و به خوبی تکنیک های روز دنیا برای درمان سرطان را بشناسد. بهترین روش شناسایی متخصص سرطان، استفاده از تجربه سایر بیماران و پرس و جو از دیگر پزشکان است.

سایر اعضای کادر درمانِ مرکز رادیوتراپی، در ارائه خدمات لازم به بیماران، آموزش های لازم را دیده اند. آنها به خوبی با روحیه بیمار سرطانی آشنایی دارند و بهترین روش ها را برای کمک به بهبود بیمار در نظر می گیرند. تمامی پرسنل مرکز، حساسیت های درمان سرطان را می شناسند و راحتی بیمار، اولویت کار آنهاست. البته بیمار نیز باید همکاری های لازم را با کادر درمان و پرسنل مراکز درمان سرطان داشته باشد.

کادر پزشکی ماهر با مدیریت درست متخصص رادیوتراپی امکانپذیر است

کادر پزشکی ماهر با مدیریت درست متخصص رادیوتراپی امکانپذیر است

کادر پزشکی ماهر، از ویژگی های مهم مرکز پرتودرمانی است.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی چیست ؟

روش درمان مناسب با نوع سرطان

بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران، پیش از اینکه فرد سرطانی را تحت پرتودرمانی خارجی قرار دهد، طراحی درمان را به صورت شبیه سازی اشعه و اسکن اعمال می کند. بدین ترتیب نوع اشعه و میزان دوز پرتودرمانی مشخص خواهد شد. سپس درمان به وسیله رادیوتراپی با توجه به سن، شرایط بیمار و گستردگی بیماری و نوع تومور آغاز می گردد.

درمان رایج پرتو درمانی در بهترین مرکز رادیوتراپی تهران به صورت پنج روز متوالی در هفته است. در طول پروسه درمان، فرد بی حرکت دراز می کشد. دستگاه پیرامون او می چرخد و پرتو های مورد نیاز را به نقاط تعیین شده می تاباند. هر جلسه تقریباً 15- 20 دقیقه طول می کشد. تعداد جلسات نیز با توجه به شرایط بیمار از 5 تا 40 جلسه متغیر است.

در روش رادیوتراپی، در صورتیکه بهترین متخصص رادیوتراپی را برگزیده باشید، کمترین آسیب به بافت های سالم بدن بیمار وارد می شود و عوارض پرتودرمانی عمدتاً موقتی هستند. شایع ترین عارضه پرتودرمانی گزارش شده، خارش و سوزش پوستی در بیماران است.

میزان دوز و نوع پرتو درمانی با توجه به نوع تومور تعیین می شود

میزان دوز و نوع پرتو درمانی با توجه به نوع تومور تعیین می شود

ارائه خدمات لازم به بیمار در مراکز درمان سرطان

خدمات بیمه ای و امور مالی شفاف

بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران معمولاً طرف قرارداد با بیمه های مختلف می باشد. لازم است پیش از شروع درمان، بیمار و خانواده او از ارائه خدمات بیمه ای در بیمارستان یا کلینیک مورد نظر مطلع شوند.

بهترین مرکز رادیوتراپی تهران در ارائه صورت های مالی، شفافیت لازم را دارد و بیمار را دچار سردرگمی نخواهد کرد. این مراکز شامل کلینیک یا بیمارستان های دولتی و خصوصی هستند. به طور کلی درمان رادیوتراپی در این مراکز یکسان می باشد؛ اما در ارائه برخی خدمات ممکن است متفاوت عمل کنند.

خدمات مشاوره

از وظایف مهم متخصص پرتو درمانی و تیم پزشکی، مشاوره اولیه قبل از شروع درمان است. متخصص سرطان بهترین فردیست که می تواند به بیمار سرطانی مشاوره های لازم را پیش از شروع درمان بدهد. پزشک متخصص، بیمار را از میزان گستردگی سرطان، تعداد جلسات درمان، عوارض رادیوتراپی و… آگاه می سازد.

در بهترین مرکز رادیوتراپی تهران، چند جلسه مشاوره پیش از شروع درمان و در طول پروسه درمان به بیمار ارائه می دهند تا او با آمادگی بیشتر و روحیه بهتر تحت درمان قرار گیرد. معمولاً تیم حرفه ای پرتو درمانی در بهترین مراکز، علاوه بر تمرکز روی درمان اصلی، تعداد جلسات بیشتری برای ارائه مشاوره در نظر می گیرند. با این روش، بیمار اطلاعات کامل تری از وضعیت خود پیدا می کند و بنابراین راندمان عملکرد رادیوتراپی نیز بالا می رود.

مشاوره به بیمار سرطانی، از اصول مهم درمان است.

مشاوره به بیمار سرطانی، از اصول مهم درمان است.

 

تعریف تخصص رادیوتراپی
نوبت دهی دکتر خوشبخت متخصص سرطان

داشتن راه های ارتباطی مناسب

بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران همواره راه های ارتباطی برای تماس بیماران در نظر می گیرد. بیمار مبتلا به سرطان سوالات متعددی دارد که گاهی اوقات نیاز است به صورت غیرحضوری با مرکز و پزشک پرتودرمان مطرح کند. ارائه شماره تماس و آدرس شبکه های مجازی برای ارتباط بیمار با مرکز، نشان از رفتار حرفه ای و توجه ویژه مرکز درمانی به مراجعین خود دارد.

 

لیست بهترین مراکز رادیوتراپی در تهران

مرکز رادیوتراپی دکتر خوشبخت، مرکز رادیوتراپی روشنا، مرکز رادیوتراپی پردیس نور نیلو، مرکز رادیوتراپی بیمارستان پیامبران و مرکز رادیوتراپی بیمارستان سلامت فردا بهترین مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در تهران هستند.

این مراکز همگی از پیشرفته ترین دستگاه ها و تکنولوژی های پرتودرمانی استفاده می کنند و در ارائه خدمات به بیماران جزو مراکز برتر در ایران به شمار می روند.

مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی دکتر خوشبخت

مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی و درمان انواع سرطان دکتر خوشبخت

 

رفتار حرفه ای کادر درمان، بعد از داشتن تجهیزات به روز و پیشرفته، از مهم ترین پارامترهای بخش پرتودرمانی به شمار می رود. مرکز رادیوتراپی دکتر خوشبخت، رادیوتراپی روشنا و سایر مراکز، این اصل را همواره در نظر می گیرند. تیم درمان سرطان در مراکز پرتودرمانی فوق، متشکل از کادر مجرب و متعهد است که به آخرین روش های درمانی دنیا تسلط کافی دارند.

تماس