مشاهده و انتخاب فهرست مطالب سایت
بهترین متخصص انکولوژی در تهران

هزینه هر جلسه رادیوتراپی | هزینه پرتودرمانی در تهران 1402

هزینه هر جلسه رادیوتراپی در تهران ( پرتودرمانی ) و تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی و هزینه های متفاوت هر کدام موجب شده است که افراد بیمار و خانواده های آنان برای درمان و انتخاب این مراکز دچار شک و تردید شوند. از همین رو در این مقاله قصد داریم بررسی نماییم که هر کدام از مراکز مربوط به بیماری های خاص دارای چه ویژگی هایی هستند و هزینه درمان در آنها چه میزان می باشد. حتما این مقاله را تا انتها و با حوصله مطالعه نمایید تا نتیجه مطلوب شما برای پرسش هزینه ها به نتیجه برسد.

تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی و نکات آنها:

اگر مایلید تا در خصوص تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی بدانید، در گام اول می بایست با فعالیت هایی که در این مراکز انجام می شوند، آشنا شوید. باید توجه داشته باشید که تقسیم و رشد غیرعادی سلول ها در بدن موجب می شود تا توده های سرطانی شکل گیرد. در این صورت پزشکان از روش های مختلفی برای درمان استفاده می نمایند که رادیوتراپی یکی از این موارد می باشد.

در این روش پزشک تلاش می نماید تا به کمک انرژی زیاد امواجی چون اشعه ایکس و گاما از رشد و تکثیر سلول ها جلوگیری نماید. به صورت خلاصه می توان بیان نمود که عملکرد آنها بر پایه یونیزه نمودن یون های مثبت و منفی استوار است. تمام تلاش ها در رادیوتراپی این می باشد که ضمن از بین بردن سلول های سرطانی، سلول های سالم کمتر آسیب ببینند.

هزینه هر جلسه رادیوتراپی

 

 

هزینه هر جلسه رادیوتراپی در تهران

هزینه هر جلسه رادیوتراپی در تهران به عوامل متفاوتی وابسته می باشد. از همین رو بین مراکز دولتی و خصوصی تفاوت زیادی وجود دارد. امروزه مشاهده می نماییم که در برخی از مراکز درمانی هزینه های مربوط به رادیوتراپی رایگان می باشد. حال آنکه در مراکز خصوصی لازم است تا تمام هزینه یا بخشی از آن را به صورت شخصی پرداخت نمایید. از جمله مواردی که بر هزینه هر جلسه رادیوتراپی در تهران تاثیر دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تعداد جلسات: در مراکز دولتی به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان گاها نمی توان جلسات را به صورت منظم پشت سر هم تنظیم نمود.

    این مورد بر روند بهبود بیماری تاثیر بسیار زیادی دارد.

  • نوع رادیوتراپی: رادیوتراپی بیمار می تواند از نوع خارجی، داخلی، براکی تراپی و … باشد. کمتر مراکز دولتی وجود دارند که تمام انواع فوق را ارائه دهند.

    در برخی موارد برای برخی از رادیوتراپی های سیستمیک نیاز می باشد، تا فرد در بیمارستان بستری گردد که مراکز دولتی در این خصوص محدودیت دارند. از دیگر مواردی که به تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی اشاره دارد، نوع دستگاه های مورد استفاده است که مراکز خصوصی از این حیث غالبا سر تر می باشند.

نام برخی از مراکز دولتی رادیوتراپی در تهران:

  • بیمارستان امام خمینی
  • بیمارستان شهدای هفتم تیر
  • بیمارستان شهدا
  • بیمارستان امام حسین
  • بیمارستان بعثت
  • بیمارستان شهید فیاض بخش

 

 

نام بهترین مراکز سرطان خصوصی را در لینک زیر مشاهده نمایید
اینجا و یا روی عکس کلیک نمایید
مراکز رادیوتراپی خصوصی در تهران

 

 

آشنایی با مراکز درمانی سرطان:

باید در نظر داشته باشید که سرطان یکی از بیماری های شایعی است که در هر خانواده ای می توان یک یا چند مورد از انواع آن را مشاهده نمود. پس از اینکه نوع سرطان و روش درمان آن شناخته شد، لازم است تا مرکز مناسب برای درمان انتخاب شود. قبل از اینکه در خصوص انتخاب مرکز مناسب برای درمان تصمیم بگیرید، لازم است تا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • تجربه مرکز انتخابی شما تا چه میزان می باشد و نتایجی که بیماران دریافت نموده اند، چگونه بوده است؟

  • چه میزان هزینه باید در مرکز فوق صرف نمایید؟ این مورد تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی و … را به خوبی نشان می دهد.

  • آیا آزمایش های بالینی نیز در این مرکز انجام می شود؟

مرکز انتخابی شما دارای چه خدمات پشتیبانی است؟ در اغلب مراکز خصوصی مددکاران اجتماعی حضور دارند که به شما روش های مراقبت از بیمار، استفاده از رژیم های خاص و … را می آموزند.

آشنایی با مراکز درمانی شیمی درمانی:

شیمی درمانی نیز از دیگر روش های مهم برای درمان سرطان می باشد. در این روش، دکتر تلاش می نماید تا به کمک دارو یا ترکیب نمودن برخی از داروها جلوی رشد و تکثیر سلول ها را بگیرد. عموما روش شیمی درمانی در کنار سایر روش های درمانی همچون رادیوتراپی و پرتو درمانی مورد استفاده قرار می گیرد تا سلول های سرطانی را به کلی از بین ببرد.

اگر این روش ها پاسخگو نبودند، اغلب از ایمونوتراپی (ایمونولوژی) استفاده می گردد. در این روش به کمک هورمون ها تلاش می شود تا با بیماری مقابله گردد.

نام برخی از مراکز شیمی درمانی دولتی در تهران:

  • بیمارستان بانک ملی
  • بیمارستان امام خمینی
  • کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان زنان جهاد دانشگاهی
  • بیمارستان بقیه الله اعظم
  • مرکز پزشکی خاص وابسته به بنیاد بیماری های خاص
  • بیمارستان دکتر شریعتی
  • بیمارستان حضرت رسول اکرم
  • بیمارستان شهدا
  • بیمارستان فیروزگر

 

برای آشنایی با بهترین مراکز انکولوژی خصوصی تهران اینجا کلیک نمایید .

هزینه هر جلسه رادیوتراپی در تهران و مواردی که باید در نظر بگیرید:

رادیوتراپی امروزه یکی از روش های معتبر برای درمان بیماری سرطان می باشد. اما هزینه هر جلسه رادیوتراپی در تهران موجب شده است تا افراد در تامین هزینه های موجود و انتخاب مراکز معتبر دچار مشکل شوند. در همین راستا، قصد داریم بررسی نماییم که چگونه می توان هزینه هر جلسه رادیوتراپی در تهران را کاهش داد؟

باید در نظر داشته باشید که در رادیوتراپی تلاش می شود تا به الکترون های اشعه ایکس شتاب لازم داده شود و زوایای مختلف توده سرطانی مورد حمله قرار گیرد تا متلاشی شود. عموما برای اینکه از این روش بهبودی حاصل شود بین 1 تا 40 جلسه، بیمار می بایست تحت اشعه قرار گیرد. هر اندازه که تعداد این جلسات بیشتر باشند، هزینه های ایجاد شده نیز به مراتب بیشتر می باشند. امروزه هم مراکز دولتی و هم مراکز خصوصی در این حوزه فعالیت می نمایند اما باید در نظر داشت که در مراکز خصوصی همواره پاسخگویی پرسنل و پیگیری آنها به مراتب بهتر می باشد.

از جمله تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی در هزینه های آنها است.

درست است که در مراکز دولتی هزینه ها به مراتب کمتر بوده و گاها رایگان نیز می باشند اما باید به این مورد نیز دقت نمود که نمی توانید تمام خدمات را از این مراکز دریافت نمایید، به علت شلوغی مراکز، گاها جلسات منظم برگزار نمی شوند و کیفیت ارائه شده  در حد مطلوب نمی باشد. از همین رو اغلب برای درمان استفاده از مراکز تخصصی خصوصی پیشنهاد می شود تا سلامت شما تایید گردد. این مورد در اکثر بیماری های خاص وجود دارد.

بهترین مراکز انکولوژی تهران

 

 

آشنایی با مراکز درمانی انکولوژی:

انکولوژی که امروزه با نام سرطان شناسی نیز شناخته می شود عموما برای تشخیص و پیشگیری از سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر برای درمان سرطان بخواهید از این روش استفاده نمایید، لازم است تا در کنار آن جراحی، رادیوتراپی و درمان دارویی را نیز آغاز نمایید. باید در نظر داشته باشید که این روش به بررسی فاکتورهای خونی وابسته می باشد.

البته دارای زیرشاخه های متنوعی است. یک پزشک انکولوژیست، انواع آزمایش های دارویی، تصویربرداری و شیوه های درمانی را با توجه به نوع سرطان بیمار پیشنهاد می دهد. از سوی دیگر قادر است تا با ارائه داروهای مناسب از پیشرفت بیماری جلوگیری نماید.

عموما در مراکز خصوصی چون رسیدگی به این موارد بیشتر بوده و از لوازم و دستگاه های مجهزتری استفاده می شود لذا عملکرد بهتری مشاهده می شود.

برخی از مراکز درمانی خون و انکولوژی دولتی استان تهران به قرار زیر می باشند:

  • مجتمع بیمارستانی امام خمینی
  • بیمارستان امام حسین
  • بیمارستان 501 ارتش
  • بیمارستان آیت الله طالقانی
  • بیمارستان بعثت نیروی هوایی
  • بیمارستان بوعلی
  • بیمارستان شهید چمران
تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی در تهران

آشنایی با مراکز درمانی انکولوژی خصوصی تهران :

نام بهترین مراکز درمانی خون وانکولوژی خصوصی تهران را میتوانید در لینک زیر بطور کامل و دقیق بررسی کنید.

اینجا و یا روی عکس زیر کلیکی نمایید.

مراکز-سرطان-1

آشنایی با مراکز درمانی پرتودرمانی:

در کشور ایران سرطان دومین عامل مرگ و میر محسوب می شود. یکی از روش های مقابله با آن نیز پرتو درمانی می باشد. این روش در برخی از افراد به صورت منفرد و در برخی دیگر به همراه روش های درمانی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در پرتو درمانی تلاش می شود تا به کمک انرژی اشعه ها نقطه خاصی که در آن توده ها متراکم شده اند، مورد حمله قرار گیرد.

البته باید در نظر داشته باشید که اگر دستگاه های مورد استفاده در این روش مناسب نباشند، سلول های ساده بدن نیز آسیب می بینند. اما این سلول ها می توانند خود را ترمیم نمایند. همواره باید در نظر داشت که در چون دقت و تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه های مراکز خصوصی بیشتر می باشد لذا میزان آسیب به سلول های سالم بدن در این موارد کمتر می باشد.

هزینه هر جلسه پرتودرمانی در تهران چه میزان می باشد؟

از جمله مواردی که تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی را ایجاد می نماید، هزینه های ایجاد شده در این دو مرکز می باشد. شاید برای شما نیز سوال به وجود آید که هزینه هر جلسه پرتودرمانی در تهران چقدر می باشد؟ این مورد به فاکتورهای متفاوتی وابسته است:

هزینه های آزمایشگاهی قبل و پس از پرتودرمانی:

به صورت کلی برای افرادی که پرتو درمانی انجام می دهند، یکسری هزینه ها قبل و بعد از انجام پرتودرمانی نیز وجود دارند که باید به آنها توجه نمود. به طور مثال اغلب پس از چند جلسه پرتودرمانی لازم است تا پزشک معالج شما را ویزیت نماید. هزینه قرص ها، داروهای تکمیلی و .. نیز می توانند بر روی قیمت تمام شده نهایی تاثیر بگذارند. در مراکز خصوصی عموما از پزشک های مجرب استفاده می شود که دستورات مراقبتی لازم را ارائه دهند.

بیمه های درمانی در مراکز خصوصی :

 

مراکز دولتی اغلب تحت پوشش بیمه های تکمیلی محدودی هستند از این حیث کلینیک های خصوصی شرایط بهتری را دارا می باشند زیرا در هزینه ها تفاوت زیادی ایجاد می شود. مراکز خصوصی چون دارای بیمارهای محدود تری هستند و با اغلب بیمه ها قرارداد دارند لذا می توانند خدمات بهتری نیز به شما ارائه دهند. افرادی که برای درمان خود از این مراکز استفاده می نمایند، اطمینان خاطر بیشتری خواهند داشت.

نوع پرتودرمانی:

با توجه به نوع پرتودرمانی، ممکن است پزشک معالج از روش های متفاوتی برای درمان استفاده نماید. بیمارستان های دولتی از اغلب روش ها و دستگاه های مورد استفاده آنها استفاده نمی نمایند، همین مورد نیز موجب می شود تا مراکز خصوصی دارای مزیت بیشتری باشند. گاها نیاز است تا پس از پرتو درمانی حتما در بیمارستان بستری شوید، لذا اگر مرکز خصوصی انتخابی شما با بیمه های تکمیلی قرارداد داشته باشد، در هزینه های شما بسیار صرفه جویی خواهد شد.

به صورت کلی می توان متوجه گردید که هزینه هر جلسه پرتودرمانی در تهران به میزان پیشرفت بیماری، نوع بیمه، نوع مرکز و دستگاه مورد نیاز شما وابسته می باشد.

دکتر هلاله خوشبخت جزو معدود متخصصان پرتودرمانی انکولوژی تهران | ایران است که با توجه به مورد اعتماد بودن ایشان توسط مراکز رادیوتراپی و بازدهی بالای درمانی توانسته است در بهترین مراکز رادیوتراپی فعالیت نماید که این مراکز تمامی بیمه های پایه و تکمیلی را پوشش میدهد و به این دلیل بیماران میتوانند حتی در بعضی موارد درمان رایگان سرطان را تجربه کنند.

لیست مراکز خصوصی رادیوتراپی و شیمی درمانی در تهران

مقایسه و تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی:

تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی در شهر تهران و بسیاری از کلانشهر ها موجب شده است تا امروزه انتخاب بین یک مرکز خصوصی و دولتی دشوار باشد. البته امروزه مشاهده می نماییم که مراکز خصوصی از بسیاری جهات عملکرد بهتری دارند، برخی از مزیت های مراکز خصوصی به قرار زیر می باشند:

  • مراکز خصوصی اغلب با بیمه های تکمیلی قرارداد دارند و به همین دلیل هزینه های کمتری توسط خود بیمار پرداخت می شود.

  • در مراکز خصوصی خدمات درمانی تکمیلی همچون ارائه رژیم های غذایی و … ارائه می شود. این موارد کمک می نمایند تا بیمار روند رو به بهبودی خود را سریع تر طی نماید.

  • در مراکز خصوصی هر چند که هزینه ها بیشتر می باشد اما کیفیت خدمات دهی نیز به همان اندازه بهتر می باشد زیرا اغلب تعداد بیمار ها کمتر می باشد و می توان با فرصت بیشتری به هر بیمار رسیدگی نمود.

  • اغلب در مراکز دولتی برای اینکه حجم نوبت ها بسیار زیاد است، نمی توان برای هر بیمار جلسات را به صورت پشت سر هم و منظم تنظیم نمود. این مورد در برخی از روش های درمانی می توان مشکل ساز شود.

بهترین متخصص شیمی درمانی در تهران

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی بسیار زیاد است. از آنجا که سرطان یکی از بیماری های کشنده در ایران محسوب می شود، لذا توجه به روش های درمانی و مراکزی که این کار را انجام می دهند نیز بسیار مهم می باشد. در این گفتار تلاش شد تا اهمیت انتخاب یک مرکز درمانی خوب عنوان شود.

فوق-تخصص-پرتو-درمانی-تهران
لوگوی وبسایت دکتر هلاله خوشبخت

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک و مطب دکتر خوشبخت متخصص درمان سرطان

لوگوی وبسایت دکتر هلاله خوشبخت

تهران - خیابان بهشتی - روبروی درب   متروی سهروردی - پلاک 155

شنبه : 3 عصر – 6 عصر

دوشنبه : 3 عصر – 6 عصر

چهارشنبه : 3 عصر – 6 عصر

به غیر ایام تعطیل و بین تعطیل - بعد از اخذ نوبت اینترنتی حتما تماس بگیرید و تاییدیه نوبت را از منشی مطب اخذ نمایید.

تماس