مشاهده و انتخاب فهرست مطالب سایت
بهترین دکترسرطان ریه

بهترین دکتر سرطان ریه | متخصص درمان و تشخیص سرطان ریه تهران

سرطان ریه

اشنایی با سرطان ریه : سرطان ریه جزو شایعترین سرطان ها در سراسر جهان است و مطالعات بهترین دکتر سرطان ریه نشان میدهد که در کشورهای پیشرفته علت اصلی مرگ بیماران مبتلا به سرطان از نوع سرطان ریه می باشد. سیگار و آلودگی هوا علت اصلی سرطان ریه میباشد. در مردان اولین علت مرگ ناشی از سرطان ریه محسوب میشود. در حالیکه در زنان دومین دلیل مرگ ناشی از سرطان میباشد. ارتباط مصرف سیگار با سرطان ریه به قدری زیاد است که با افزایش یا کاهش مصرف سیگار شیوع و پیشرفت این سرطان کاهش یا افزایش پیدا میکند .

پیشگیری از سرطان ریه 

پیش گیری بیش از غربالگری درکاهش ابتلا به سرطان ریه و حجم تومور در طولانی مدت موثرتر است . مهمترین روش غربالگری سی تی اسکن با اشعه کم است. اسکنرهای جدید ضمن اینکه از اشعه کمتری استفاده میکنند دقت بالایی در تشخیص سرطان ریه دارند.جالب است که عکس ساده قفسه سینه و نیز آزمایش خلط کمکی به تشخیص سرطان نمیکند.

علل سرطان ریه

علل سرطان ریه

علایم سرطان ریه

از مهمترین علایم سرطان  ریه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. سرفه
  2. خلط خونی
  3. درد قفسه سینه
  4. تنگی نفس
  5. خشونت صدا
تشخیص قطعی سرطان ریه توسط بهترین دکتر سرطان ریه
تشخیص قطعی سرطان ریه توسط بهترین دکتر سرطان ریه با بررسی بافت شناسی توده امکان پذیر است. که الزاما میبایست نمونه گیری از توده انجام شود و سپس ازمایش پاتولوژی آن بررسی گردد. پس از تایید تشخیص میبایست کل بدن از نظر میزان درگیری تومور سرطانی به سایر اعضای بدن مورد بررسی قرار گیرد. زیرا سرطان ریه میتواند به سادگی به سایر بافتها از جمله استخوان | مغز | و غدد فوق کلیه دست اندازی کند (متاستاز).
 

رادیوتراپی و درمان سرطان ریه

رادیوتراپی و درمان سرطان ریه

درمان سرطان ریه در بهترین مرکز درمان سرطان

درمان سرطان ریه بر اساس نوع پاتولوژی تفاوت دارد. به طور کلی سرطان ریه به دو دسته سلول کوچک و سرطان سلول غیر کوچک تقسیم میشود. درمان سرطان ریه از نوع سلول غیر کوچک چنانچه در مراحل اولیه باشد جراحی است. در بعضی موارد پس از جراحی بیمار تحت شیمی درمانی ریه قرار میگیرد.

در موارد پیشرفته که امکان جراحی نیست رادیوتراپی به همراه شیمی درمانی شیوه درمانی موثری خواهد بود. درمان سرطان ریه از نوع سلول کوچک در اکثر موارد صرفا شیمی درمانی به همراه رادیوتراپی است و جراحی نقش بسیار کمرنگ تری دارد. هر دو نوع این سرطان ها در صورتیکه در مراحل اولیه تشخیص داده شوند و بیمار نیز با آگاهی کامل نسبت به لنتخاب پزشک درمانگر خود اقدام نماید میتواند به درمان قطعی و بازگشت به زندگی عادی خود بسیار امیدوار باشد.

بهترین دکتر سرطان ریه متخصص درمان سرطان ریه سرطان ریه
لوگوی وبسایت دکتر هلاله خوشبخت

0 نظر

کلینیک و مطب دکتر خوشبخت متخصص درمان سرطان

لوگوی وبسایت دکتر هلاله خوشبخت

تهران - خیابان بهشتی - روبروی درب   متروی سهروردی - پلاک 155

شنبه : 3 عصر – 6 عصر

دوشنبه : 3 عصر – 6 عصر

چهارشنبه : 3 عصر – 6 عصر

به غیر ایام تعطیل و بین تعطیل - بعد از اخذ نوبت اینترنتی حتما تماس بگیرید و تاییدیه نوبت را از منشی مطب اخذ نمایید.

تماس