مشاهده و انتخاب فهرست مطالب سایت
آیا پرتودرمانی درد دارد؟ عوارض رادیوتراپی و پرتودرمانی چیست

آیا پرتودرمانی درد دارد؟ | عوارض رادیوتراپی و پرتودرمانی چیست؟

عنوان مقاله:آیا پرتودرمانی درد دارد؟ عوارض رادیوتراپی و پرتودرمانی چیست؟

یکی از روش های کمتر آسیب رسان به بیمار که برای درمان تومور و سرطان مورد استفاده قرار می گیرد رادیوتراپی می باشد. یکی از سوالات مهمی که به ذهن بیماران قبل از شروع درمان می رسد این است که آیا پرتودرمانی درد دارد؟ خانم دکتر هلاله خوشبخت توضیح میدهند.

پرتودرمانی

پرتودرمانی

پرتو درمانی برای چه موارد درمانی مورد استفاده قرار می گیرد؟

برای اینکه به پاسخ درست سوال آیا پرتودرمانی درد دارد؟ برسیم باید بدانیم که این روش برای چه منظوری استفاده می شود. در این بخش به موارد استفاده از این روش درمانی اشاره خواهیم کرد:

  1. برای درمان سرطان: این روش یکی ازروش هایی استکه به تنهایی یا بعد از جراحی برداشت تومور مورد استفاده قرار میگیرد. این روش باعث کوچک شدن تومور، از بین رفتن سلول های سرطانی و جلوگیری از بازگشت سرطان به موضع عمل خواهد شد.
  2. استفاده از پرتو درمانی به منظور کاهش علائم بیماری: در بعضی بیماری ها از این روش برای کاهش علائم بیماری استفاده می شود. کاهش علائمی مانند: سرفه، درد و غیره با این روش قابل انجام می باشد.
  3. استفاده از این روش به عنوان کمک به روش های درمانی دیگر: این روش در مواردی قبل از درمان و در مواقعی بعد از درمان اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. روش های درمانی مانند کمورادیوتراپی از این دسته می باشند.

بسیاری از بیماران مبتلا به تومور قبل از استفاده از این روش برای درمان به دنبال پاسخ سوال آیا پرتودرمانی درد دارد؟ می گردند. از این روش برای درمان و از بین بردن تومور هم استفاده می شود.

آیا پرتودرمانی درد دارد؟ - دکتر متخصص هلاله خوشبخت

آیا پرتودرمانی درد دارد؟ – دکتر متخصص هلاله خوشبخت

تفاوت رادیوتراپی خصوصی و دولتی در تهران

انواع پرتو درمانی و اینکه تفاوت این روش در جواب سوال آیا پرتودرمانی درد دارد؟ تفاوتی ایجاد می کند یا نه؟

پرتو درمانی به دو روش کلی در مراکز درمانی انجام می شود. در این بخش به این روش ها اشاره خواهیم کرد:

  1. پرتو درمانی خارجی یا تله‌تراپی: در این روش اشعه هایی با انرژی بالا توسط دستگاه های خاص از خارج از بدن بیماربه موضع مورد نظر تابانیده می شوند. این روش یکی از متداول ترین روش ها برای درمان سرطان می باشد.
  2. براکی‌تراپی یا رادیوتراپی داخلی: این روشکه از آن به عنوان رادیو‌ایزوتوپ تراپی هم یاد می شود دارای روشی متفاوت از مورد قبلی می باشد. در این حالت ماده رادیواکتیو به روشی خاص در موضع و در کنار سلول ها و عضو سرطانی قرار می گیرد. در این حالت ماده رادیواکتیو در بدن فرد قرار داده می شود. این ماده در اشکال مختلف مانند: سیم، لوله، دانه و یا کپسول داخل بدن جاگذاری می شود.

عوارض رادیوتراپی و پرتودرمانی چیست ؟

آیا رادیوتراپی درد دارد؟ پاسخ این سوال در دل عوارض ایجاد شده بعد از استفاده از این روش نهفته است. در این بخش به این عوارض اشاره خواهیم کرد:

  1. ایجاد خستگی شدید: بیمار بعد از این روش درمانی احساس خستگی مفرط می کند. برای این منظور باید از غذاهای با پروتئین بالا و مایعات زیاد استفاده نماید. همچنین انجاماستراحت نیز بسیار می تواند موثر باشد.
  2. از بین رفتن اشتها: برای جلوگیری از این مورد وعده های غذایی را افزایش دهید.همچنین در هر وعده مقدار کمی غذا بخورید.
  3. حساس و تحریک پذیر شدن پوست در موضع پرتو درمانی: برای جلوگیری از این عارضه لباس نرم و گشاد بهتر است بپوشید، همچنین موضع عمل را نباید تحریک کنیدیا بخارانید.

درمان

درمان

آیا پرتودرمانی درد دارد؟ آیا رادیوتراپی درد دارد؟

پرتو درمانی روشی کمتر تهاجمی است که به خودی خود در بدن بیمار درد ایجاد نمی کند. ولی با توجه به عوارضی که ذکر شد باعث ایجاد درد ثانویه در بدن به علت موارد مذکور بعد از درمان می شود . ایجاد کوفتگی در بدن باعث ایجاد درد در مفاصل و موضع عمل می شود. همچنین پوست ناحیه عمل ملتهب و دردناک خواهد بود. البته میزان ایجاد عوارض بسته به دز و قدرت رادیوتراپی دارد. عوارضی مانند: اسهال و استفراغ، ریزش مو، مشکلات گوارشی و زخم روده، تورم غدد لنفی و ناباروری از جمله این موارد می باشند. 

کاهش عوارض

کاهش عوارض

چرا انتخاب یک مرکز درمانی مناسب برای رادیوتراپی مهم می باشد؟

انتخاب یک مرکز درمانی مورد اطمینان به اندازه رسیدن به پاسخ سوال آیا پرتودرمانی درد دارد؟ باید برای بیمار مهم باشد. زیرا که در یک مرکز درمانی معتبر و به روز به دلیل استفاده از روش ها، دستگاه ها و دارو های جدید عوارض این روش درمانی کاهش یافته و به تبع آن درد نیز کاهش خواهد یافت. با توجه به حساسیت اندیکاسیون درمانی و عوارض بعد از آن بیمار و اطرافیان بیمار باید در انتخاب پزشک و مجموعه درمانی حساسیت بالایی از خود نشان دهند. با مراجعه به کلینیک خانم دکتر هلاله خوشبخت این عوارض را به حداقل برسانید.

ویژگی های منحصر بفرد مرکز درمانی خانم دکتر هلاله خوشبخت در خصوص رادیوتراپی:

دکتر هلاله خوشبخت متخصص رادیوتراپی انکولوژی و پرتودرمانی و متخصص درمان سرطان می باشند. ایشان یکی از بهترین پزشکان متخصص در این زمینه هستند. رزومه و تعداد بیماران درمان شده توسط این پزشک حاذق مبین این موضوع می باشد. 

جواب سوال آیا پرتودرمانی درد دارد؟ در مرکز درمانی خانم دکتر هلاله خوشبخت خیر می باشد. زیرا که در این مرکز درمانی به دلیل استفاده از جدیدترین روش های رادیوتراپی، عوارض رادیوتراپی به حداقل می رسد. این مرکز از بهترین پزشک متخصص در زمینه پرتو درمانی استفاده می نماید. 

در این مجموعه درمانی به روز انواع متد های درمانی مدرن از جمله: روش نوین توموتراپی، رادیوتراپی srs، پرتودرمانی imrt، روش رادیوتراپی vmat، پرتودرمانی پیشرفته سیستم عصبی مرکزی و مغز قابل انجام است. 

 در انتها:

در مرکز درمانی خانم دکتر هلاله خوشبخت مطمئن خواهید بود که توسط بهترین متخصص درمان سرطان و بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران درمان می شوید. در این مجموعه با بهترین کادر و جدیدترین روش ها و به روز ترین دستگاه ها و فناوری های درمانی مورد درمان قرار خواهید گرفت. سرطان بیماری ای است که در آن علاوه بر روش های درمانی روتین اعتماد به پزشک و امیدواری نقش بسیار اساسی بازی خواهد کرد. در این کلینیک درمانی امید به زندگی به افراد مبتلا به سرطان بازخواهد گشت. انواع روش های جدید از جمله: تارگت تراپی، شیمی درمانی پیشرفته و ایمونوتراپی جدید در این مرکز قابل انجام است.

ضمنا تمامی دارندگان انواع بیمه های پایه و تکمیلی هم می توانند از خدمات این مرکز معتبر استفاده نمایند.

تماس با دکتر هلاله خوشبخت
دکتر هلاله خوشبخت بهترین متخصص رادیوتراپی پیشرفته و توموتراپی و سرطان در تهران
لوگوی وبسایت دکتر هلاله خوشبخت

2 دیدگاه ها

  1. زهرا ابراهیمی

    متشکرم از اطلاعاتتون

کلینیک و مطب دکتر خوشبخت متخصص درمان سرطان

لوگوی وبسایت دکتر هلاله خوشبخت

تهران - خیابان بهشتی - روبروی درب   متروی سهروردی - پلاک 155

شنبه : 3 عصر – 6 عصر

دوشنبه : 3 عصر – 6 عصر

چهارشنبه : 3 عصر – 6 عصر

به غیر ایام تعطیل و بین تعطیل - بعد از اخذ نوبت اینترنتی حتما تماس بگیرید و تاییدیه نوبت را از منشی مطب اخذ نمایید.

تماس