مشاهده و انتخاب فهرست مطالب سایت
 درمان قطعی سرطان ریه دکتر متخصص هلاله خوشبخت

درمان قطعی سرطان ریه با پرتودرمانی پیشرفته و ایمونوتراپی

درمان قطعی سرطان ریه با پرتودرمانی پیشرفته و ایمونوتراپی (روش ترکیبی) با درصد موفقیت بالایی در مطب خانم دکتر هلاله خوشبخت قابل انجام است. در این مقاله به جزییات این روش جدید درمان قطعی سرطان ریه میپردازیم.

سرطان ریه؛ دومین سرطان رایج در دنیا

نام سرطان لرزه به اندام هر یک از ما می اندازد. سرطان ریه پس از سرطان معده دومین سرطان رایج در دنیا بوده که آمار مرگ و میر بالایی دارد. به همین علت می بایست به فکر راهکارهایی برای درمان سرطان ریه بود. آمارها حاکی از آن است که این نوع از سرطان متاسفانه در سال 2020 جان بیش از 1.8 میلیون نفر را در سراسر این کره خاکی گرفته است.

در کشور ما بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه، مربوط به سال 2016 بود که به موجب آن 126500 نفر جان خود را از دست دادند.

با توجه به این آمارهای خطرناک و به جهت جلوگیری از مرگ مبتلایان به این بیماری کشنده، راهکارهای درمانی به وجود آمده است. افراد سیگاری و کسانی که در معرض دود سیگار قرار می گیرند در کنار سایر عوامل محیطی، خانوادگی یا ژنتیکی، می توانند سبب بروز سرطان ریه شوند. در ادامه شما را با مهمترین راه حل های درمان سرطان ریه آشنا خواهیم ساخت.

درمان سرطان ریه

درمان سرطان ریه

درمان سرطان ریه با رادیوتراپی چگونه است؟

یکی از راهکارهای درمان سرطان ریه، درمان به کمک روش رادیوتراپی است. در این روش از پرتوهای هدفمند استفاده می کنند تا به واسطه آن بتوان به سلول های سرطانی آسیب وارد کرد یا آن ها را از بین برد. بنابراین رادیوتراپی همان پرتودرمانی است که در این روش سلول های سرطانی اجازه رشد و تکثیر نخواهند داشت. رادیوتراپی روش های مختلفی برای درمان سرطان دارد که بسته به نظر پزشک و با توجه به شرایط و وضعیت فرد مورد نظر هر کدام از آن ها اجرا می شوند.

در طول 20 تا 33 جلسه درمانی یعنی 4 تا 6 هفته نشانه های سرطان به کمک روش رادیوتراپی فوق پیشرفته از بین می روند. در این روش با استفاده از سیستم های تصویربرداری همانند سی تی اسکن خیلی دقیق می توان پی به محل دقیق تومور برد. تصویربرداری به پزشکان متخصص در این زمینه کمک بسزایی می کند تا اقدام به درمان سرطان ریه کنند. بهتر است این روش درمانی را در نزد پزشکان حاذق و توانمند انجام دهید.

درمان قطعی سرطان ریه با پرتودرمانی به روش پرتودرمانی خارجی

درمان سرطان ریه با استفاده از پرتودرمانی به دو روش پرتودرمانی داخلی و خارجی انجام می شود. روش داخلی که به آن براکی تراپی هم گفته می شود خیلی نقشی در درمان این سرطان ندارد. به همین جهت از پرتودرمانی یشرفته خارجی بیشتر استفاده می شود. در این روش و طبق جلسه های مختلف با استفاده از اشعه های ایکس پرتودرمانی روند درمان شما پیش می رود. انجام این روش درمانی به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری انجام می شود.

نمی توان بی پرده اذعان داشت که درمان قطعی سرطان ریه با پرتودرمانی امکان پذیر است؛ اما می توان آن را روشی مطمئن برای درمان سرطان ریه دانست. پرتودرمانی می تواند به تنهایی و یا به همراه جراحی یا شیمی درمانی انجام شود. تشخیص هر یک از روش های درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی با پزشک متخصص می باشد. اگر شما نخواهید از روش جراحی استفاده کنید استفاده از پرتودرمانی روش خوبی برای درمان سرطان ریه است.

ایمونوتراپی و سرطان گرید 4

ایمونوتراپی و سرطان گرید 4

جدیدترین روش درمان سرطان
نظرات برای دکتر هلاله خوشبخت

 

 

 

منظور از ایمونوتراپی چیست؟

ایمونوتراپی را نیز می توان یکی از بهترین و مدرن ترین راهکارهای درمان سرطان ریه دانست. چون مستقیما روی سیستم ایمنی فرد مبتلا به سرطان ریه تاثیر می گذارد. به همین جهت از این روش به عنوان یکی از روش های درمانی بیولوژیک یاد می شود. چون از داروهای زیستی به جهت افزایش بیش از حد قدرت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

هر چقدر سیستم ایمنی بدن قوی تر شود بهتر و سریعتر می تواند به مبارزه با سلول های سرطانی بپردازد. سرطان ریه به طور کلی زمانی رخ می دهد که دیگر سیستم های ایمنی بدن قادر به مبارزه و مقابله با سلول ها سرطانی نیستند.

به همین جهت از ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی به جهت راهکاری مدرن برای درمان سرطان ریه در برخی از کلینیک های حرفه ای استفاده می کنند. شما با استفاده از داروهایی که در این روش استفاده می کنید می توانید سلول های سرطانی را از بین ببرید. در ادامه بیشتر در مورد این روش توضیحاتی داده می شود.

روش انجام ایمونوتراپی برای درمان سرطان ریه

ایمونوتراپی سبب می گردد تا سیستم ایمنی بدن هر یک از شما در برابر انواع عفونت و بیماری مقاوم شود. از همین رو با استفاده از ایمونوتراپی می توان اقدام به درمان سرطان ریه کرد. چون طبق این روش، سلول های ایمنی بدن قوی شده و با قدرت بیشتری در برابر انواع میکروب ها، سلول های سرطانی و… مقابله کرده و حتی به آن نیز حمله هم می کنند. با تحریک سیستم ایمنی و حمله به سلول های سرطانی و مور هدف قرار دادن آن ها می توان شانس موفقیت را در زمینه درمان سرطان ریه افزایش داد.

چون با ایمونوتراپی اقدام به تولید مولکول های پروتئینی و سلول های ایمنی سیتوکین می شود. با توجه به وارد نمودن مقادیر بسیار زیادی از این دست پروتئین ها به بدن توسط ایمونوتراپی، سیستم ایمنی بدن در برابر هر گونه سلول سرطانی مقاوم می گردد. بنابراین درمان سرطان ریه با ایمونوتراپی می تواند نسبت به سایر روش ها، مدرن تر و شانس موفقیت در آن بیشتر باشد.

ترکیب رادیوتراپی و ایمونوتراپی

ترکیب رادیوتراپی و ایمونوتراپی

استفاده از داروهای ایمونوتراپی برای سرطان ریه

درمان سرطان ریه با ایمونوتراپی به روش های مختلفی انجام می شود. در این روش بستگی دارد که از کدام داروها برای درمان این معضل استفاده شده باشد. مهمترین آن ها عبارتند از:

  • داروهای تعدیل کننده سیستم ایمنی

برخی از این داروها تنها روی بخشی و بخشی دیگر تاثیر کلی و بیشتری روی دستگاه ایمنی بدن می گذارند تا نسبت به مقابله با سرطان مقاوم شوند.

  • انتقال سلول های T

محل قرارگیری سلول های T در ناحیه  تومور می باشد. آن ها را بر می دارند و سلول هایی را در محیط آزمایشگاه جایگزین آن ها می کنند که در برابر سرطان عملکرد خوبی داشته اند. بدین ترتیب قدرت آن ها افزایش می یابد. به منظور مقابله با سرطان آن ها را به شکل وریدی به بدن تزریق می کنند.

  • پادتن های مونوکلونال

این پادتن ها در آزمایشگاه به وسیله گروهی از سلول ها و کلون ها ساخته می شوند. برخی از آن ها به سلول ها سرطانی متصل می گردند تا بتوان با علامت گذاری بهتر آن ها را شناسایی کرد.

  • مهارکننده های سلول های ایست بازرسی ایمنی

نقش این سلول ها این است که سلول های ایمنی خیلی بیش از حد از خود واکنش دفاعی انجام دهند. این دسته داروهایی هستند که روی سلول های نظارتی تاثیر گذاشته و آن ها را مسدود می کنند تا بدین ترتیب سیستم ایمنی بیش از حد معمول، طبیعی جلوه نگردد و با قدرت بیشتری به مقابله با سرطان بپردازند.

با استفاده از این داروها می توان به درمان سرطان ریه پرداخت.

دکتر هلاله خوشبخت

دکتر هلاله خوشبخت

بهترین مرکز برای درمان سرطان ریه

همان طور که گفته شد درمان سرطان ریه به روش های مختلفی انجام می شود. برای درمان قطعی سرطان ریه باید از روش های مطمئن تری استفاده کرد. بهترین مرکز برای درمان سرطان ریه نیز میبایست با راهنمایی بهترین متخصص سرطان ریه انجام شود.هر چند که به طور قطع به یقین نمی توان هیچ یک از روش های ممکن را برای درمان این سرطان به کار برد؛ ولی نباید از مهارت پزشک متخصص چشم پوشی کرد. هر چقدر یک پزشک در کار خود خبره باشد می توان نتیجه موفق آمیزی را از آن انتظار داشت.

به همین جهت شما می توانید از تجربه و تخصص دکتر هلاله خوشبخت بهترین دکتر درمان قطعی سرطان ریه استفاده کنید. دکتر هلاله خوشبخت با مهارت بالای خود در زمینه درمان سرطان ریه نوید درمان قطعی را به شما می دهد. این را باید دانست که تعداد محدودی از پزشک ها قادر به درمان قطعی سرطان ریه هستند. پس برای افزایش شانس موفقیت خود می توانید درمان خود را نزد این پزشک موفق آغاز کنید.

نوبت دهی دکتر خوشبخت متخصص سرطان
لوگوی وبسایت دکتر هلاله خوشبخت

0 نظر

کلینیک و مطب دکتر خوشبخت متخصص درمان سرطان

لوگوی وبسایت دکتر هلاله خوشبخت

تهران - خیابان بهشتی - روبروی درب   متروی سهروردی - پلاک 155

شنبه : 3 عصر – 6 عصر

دوشنبه : 3 عصر – 6 عصر

چهارشنبه : 3 عصر – 6 عصر

به غیر ایام تعطیل و بین تعطیل - بعد از اخذ نوبت اینترنتی حتما تماس بگیرید و تاییدیه نوبت را از منشی مطب اخذ نمایید.

تماس