مشاهده و انتخاب فهرست مطالب سایت
ورزش و سرطان

ورزش و سرطان

آیا ارتباطی بین ورزش و سرطان جود دارد ؟

ورزش میتواند اثر بازدارندگی برای بسیاری از سرطان ها داشته باشد . از جمله از سرطانهایی که تاثیر مثبت ورزش روی آنها اثبات شده است سرطان پستان روده باریک مثانه کلیه ریه معده مری پروستات رحم (اندومتر) و پانکراس (لوزالمعده) میباشد.

همچنین ورزش منظم میتواند از سرطان روده بزرگ و رکتوم پیشگیری کند. نتایج تحقیقات در این رابطه اعجاب انگیز است. 27 درصد کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ در افرادی که فعالیت فیزیکی منظم دارند نسبت به آنهایی که ورزش نمیکنند تاییدی بر این ادعاست.

 رابطه ورزش و سرطان چیست ؟ و آیا ورزش تاثیری بر درمان سرطان دارد ؟

و اما در بیماران مبتلا به سرطان و تحت درمان نیز تاثیرات مثبت ورزش قابل توجه است. بطوریکه دیده شده است در مبتلایان به سرطان پستان | کولون | رکتوم و پروستات که تحت درمان میباشند ورزش منظم باعث افزایش بقا میشود و نیز خستگی ناشی از استفاده داروهای شیمی درمانی در این افراد کمتر است و در نتیجه کیفیت زندگی بیماران ارتقا پیدا کرده است.

انجمن پزشکی ورزشی امریکا (acsm) با بررسی مقدار بیشماری از مبتلایان به سرطان به این مهم دست یافته است که ورزش چه در طول درمانهای انکولوژی چه بعد از آن باعث میشود کیفیت زندگی از نظر سطح انرژی | توان ذهنی و پاسخ به درمان افزایش یابد.

ورزش و سرطان 2

مضرات دوری از ورزش

مضرات یک زندگی بی تحرک نیز باید مورد توجه قرار گیرد. شواهد تاثیرات منفی ورزش نکردن رو به افزایش است.

ورزش و سرطان 1

بی تحرکی و سرطان

افرادی که بیشتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر و موبایل میکنند بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

همچنین اگر این افراد دچار سرطان شوند احتمال مرگ و میر ناشی از بدخیمی در آنها بیشتر میشود.

تماس